Anticelulit dijeta

0

Anticelulit dijeta – Efikasnost – Gubljenje celulita – Plan ishrane

Anticelulit dijeta je jedna od najpopularnijih dijeta, budući da približno 80% žena ima blaži ili teži oblik celulita, uključujući i žene koje imaju idealnu telesnu težinu. Celulit nije patološko stanje ali ima estetski značaj. Podrazumeva nagomilavanje masnih ćelija ispod epidermisa (gornji sloj kože). Nagomilano masne ćelije potiskuju vezivno tkivo što uzrokuje izgled takozvane pomorandžine kore.

Za borbu protiv celulita je vrlo važna ishrana ali je podjednako važna i redovna fizička aktivnost (preporučuje se brzo hodanje tokom najmanje 30 minuta svakog dana).

Pravila

Zabranjeno je unositi suhomesnate proizvode, gazirana pića, čipsi, smoki, kokice, pržena hrana, alkoholna pića, svinjetina, teletina i slatkiši. Visokomasna hrana se takođe mora izbegavati.

Zabranjeno je prekomerno soliti hranu, jer prekomerni unos natrijuma doprinosi zadržavanju tečnosti u organizmu i samim tim pogoršava celulit.

Dnevno je neophodno da unesete barem jednu čašu (200 ml) sveže ceđenog limunovog soka i to bez dodatka šećera ili da pojedete 200 grama kivija. Ovo voće je bogato vitaminom C, koji podstiče sintezu kolagena i sprečava nakupljanje masti u ćelijama – time znatno doprinosi otklanjanju celulita.

Značajno je da unosite i bademe, lešnike, orahe i ribu, jer su ove namirnice bogate sumporom a on pospešuje uklanjanje toksina što je takođe značajno za smanjivanje celulita.

Unošenje voća je takođe važno jer sadrži kalijum koji ima diuretički efekat (otklanja višak tečnosti iz organizma) a to je još jedan efekat koji potpomaže otklanjanje celulita.

Beli luk je takođe odličan za celulit, ali zbog stvaranja neprijatnog zadaha, ovu namirnicu nismo uključili u plan ishrane. Ipak, ako volite beli luk, onda ga slobodno ubacite uz bilo koji obrok.

Uz svaki obrok, možete da ubacite i malo lanenog semena. Laneno seme će poboljšati varenje i ubrzati metabolizam,ž i može vam pomoći da otklonite celulit.

Tokom ove dijete morate da unosite odgovarajuće količine vode (osam do deset čaša dnevno), jer je hidratacija vrlo važna za borbu protiv celulita.

Ne koristite dijetu duže od 7 dana.

Uvek se konsultujte sa lekarom ili profesionalnim nutricionistom o vašoj ishrani.

Anticelulit dijeta – Plan ishrane

I dan

Doručak: 240 grama jogurta sa niskim sadržajem masti, jedna kašika meda i jedna kruška.

Užina: 100 grama suvih šljiva ili kajsija.

Ručak: 246 grama supe od povrća, 140 grama pilećih grudi i 1 čaša jogurta.

Večera: Salata sa ćurećim mesom (150 grama ćurećeg belog mesa, 1 tvrdo kuvano jaje i 75 grama zelene salate).

II dan

Doručak: Dve banane i jedna šoljica čaja sa medom.

Užina: Dve pomorandže.

Ručak: 150 grama grilovanih pečurki i 60 grama oraha.

Večera: 175 grama voćne salate (jabuke, kruške, pomorandže, nar, i maline).

III dan

Doručak: 150 grama cerealija i 245 grama mleka.

Ručak: 135 grama dimljenog lososa i hleb napravljen od heljdinog, raženog, ovsenog ili speltinog brašna i 20 grama čija semena.

Užina: 225 grama ananasa.

Večera: 150 grama kuvanog graška i boranije.

IV dan

Doručak: Dve kriške hleba sa puterom od kikirikija.

Ručak: 225 grama tuna salate sa brokolijem.

Užina: 100 grama borovnica.

Večera: 140 grama ćurećih grudi, maslinovo ulje i 90 grama braon pirinča.

V dan

Doručak: Jedan burito sa ćurećim mesom, zelenom salatom i krastavicama.

Ručak: 225 grama teletine i 150 grama salate od cvekle.

Užina: 125 grama svežih malina.

Večera: 100 grama špageta sa brokolijem, bademom i peršunom.

 

Informacije na ovom sajtu su namenjene samo u svrhe edukacije i ni na koji način ne mogu zameniti posetu odgovaraćeg medicinskog stručnjaka. Uvek se posavetujte sa vašim lekarom ili farmaceutom ako imate bilo kakvih pitanja ili nedoumica.

Podelite

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.