Banana dijeta

0

Banana dijeta – Efikasnost – Gubljenje kilograma – Plan ishrane

Ukoliko ste na ovom mestu i čitate ovaj članak, verovatno se borite sa viškom kilograma i potrebna vam je prava dijeta za mršavljanje. Pa, možda ste upravo našli odgovarajuću dijetu za vas, pod uslovom da volite bananu. Banana dijeta je jedna od najpopularnijih dijeta trenutno.

Statistička istraživanja pokazuju da su banane na 4-om mestu kada se radi o listi najomiljenijih voća. Retko koja osoba ne voli da jede banane, naročito kad su malo zrelije i slađe.

Banane se ne odlikuju samo lepim ukusom, već i veoma pogodnim dejstvima za zdravlje čoveka. Svetska zdravstvena organizacija ukazuju da osobe koje ne unose dovoljno voća i povrća imaju značajno veći rizik od mortaliteta, zbog slabije zdravlja i većeg rizika od razvoja hroničnih bolesti. U sistematskom pregledu koji je obuhvatio više stotina studija, dokazano je da banana pozitivno utiče na simptome gastrointestinalnih bolesti, metabolizam glikuze, i regulaciju telesne težine. Banana je takođe odličan izvor raznih vitamina, kao i minerala (poput kalijuma).

Banane imaju i odličan sastav antioksidanasa, zbog čega smanjuju rizik od razvoja ili pogoršanja nekih degenerativnih bolesti.

Kako banana pomaže mršavljenju?

Verovatno ste svesni ili ste već negde pronašli da jedna banana u proseku ima oko 100 kalorija, što se smatra visoko-kaloričnim, u svetu voća, gde u proseku voće prosečno 40-50 kalorija. Imajući to na umu, ukoliko pojedete 10 banana tokom dana, unećete 1000 kalorija, što je 50% kalorijskih potreba za odraslu ženu prosečne visine, telesne mase i umerene fizičke aktivnosti. Takva žena će ovim režimom ishrane za 8 dana izgubiti jedan kilogram telesne mase (gubitak od 8000 kalorija je jednak gubitku jednog kilograma telesne mase).

Naravno, ne preporučuje se uzimanje samo jedne namirnice, u ovom slučaju banane, tokom jednog dana, a kamoli tokom 8 dana. Stoga je važno da istvoremeno primenjujete i druge namirnice, naročito povrće i meso, kako ne biste manjkali proteina i masti, koje su vam takođe neophone za očuvanje dobrog zdravlja. No, u banana dijeti, glavna hrana će vam biti banana.

Postoje dve vrste banana dijeta:

  • Jutarna banana dijeta
  • Banana dijeta 3 dana

U ovom članku ćemo razmatrati samo jutarnju banana dijetu.

Jutarnja banana dijeta – 8 dana

Jutarnja banana dijeta se zasniva na obaveznom doručku koju se sastoji samo od banana. Dakle, po ustajanju, u narednih pola sata, potrudite se da pojedete 3-4 banane. Tokom dana trebate jesti raznovrsniju hranu, i mi smo se ispod potrudili da vam kreiramo odgovarajući meni.

Dakle, napominjemo, doručak je uvek isti (3-4 dana), te njega nećemo navoditi ispod.

Dan Prvi

Ručak: 150 grama pečene piletine i 100 grama šargarepa salate (oko 300 kalorija)

Večera: 200 grama dinstanog brokolija i 100 grama pečenog lososa (oko 300 kalorija)

Uz doručak koji se sastoji od 4 banana (400 kalorija), vaš dan će ukupno imati 1000 kalorija. Između obroka, možete pojesti najviše dve jabuke tokom dana ili salatu od krastavca (najviše 200 grama).

Dan Drugi

Ručak: 200 grama pečene ćuretine (160 kcal) i 200 grama sirovog paradajza (40 kalorija).

Večera: Pržene pečurke 100 grama (150 kalorija) i 100 grama pohovanog krompira (250 kalorija).

Ukupno kalorija za drugi dan: 1000 kalorija.

Dan Treći

Ručak: omlet, 150 grama (oko 200 kalorija) i 200 grama krastavca, svežeg (30 kalorija).

Večera: Pohovani pileći file u sendviču, sa krastavac salatom (300 kalorija)

Ukupno kalorija za treći dan: 930 kalorija

Dan Četvrti

Ručak: 200 grama burita sa teletinom i pasuljem (300 kalorija)

Večera: 3 jabuke (100 kalorija) i 3 mandarine (50 kalorija)

Ukupno kalorija za čevrti dan: 850 kalorija

Dan Peti

Ručak: McDonalds cheeseburger, 200 grama (500 kalorija)

Večera: Pica sa sirom, 12 inča (280 kalorija)

Užine: voće (mandarine, jabuke, kruške ili jagode)

Ukupno kalorija za peti dan: 900 kalorija

Ponovite ovaj ciklus još jednom i trebali biste da izgubite oko 1-15 kilograma za 10 dana.

Nakon toga preporučujemo pauzu od nedelju dana, pri čemu ne smete da prekoračite vaš limit od 2000 kalorija dnevno. Ukoliko želite da izbugite još kilograma, ponovite cikluse dokle god ne postignete odgovarajuću telesnu masu, uz obavezno pravljenje jedno- ili dvo-nedeljnih pauza, gde ćete se vratiti na normalan režim ishrane.

Mere opreza

Banana dijetu ne smeju da primenjuju trudnice, dojilje ili pacijenti koji imaju hronične bolesti, naročite one sa metaboličkim poremećajima.

Banana sadrži mnogo kalijuma, te osobe koje imaju hiperkalijemiju (visok nivo kalijuma u krvi) ili koji uzimaju lekove koji mogu da povise kalijum (npr. diuretici), ne smeju da koriste ovu dijetu. Povećanje kalijuma u krvi može da izazove ozbiljne srčane aritmije, koje mogu da dovedu i do smrtnog ishoda, te je stoga uvek potrebno posavetovati se sa vašim lekarom pre nego li krenete sa ovom dijetom.

Čak iako ste zdravi, uvek je potrebno da se posavetujete sa vašim lekarom ili nutricionistom pre nego što krenete da primenjujete ovu dijetu.

Literatura

  1. World Health Organization (WHO) Increasing Fruit and Vegetable Consumption to Reduce the Risk of Noncommunicable Diseases. Online.
  2. World Health Organization Promoting fruit and vegetable consumption around the world. Glob. Strateg. Diet Phys. Act. Heal. 2005:1.
  3. Falcomer AL, Riquette FR, Roma de Lima B, et all. Health Benefits of Green Banana Consumption: A Systematic Review. Nutrients. 2019: 11(6): 1222.

Informacije na ovom sajtu su namenjene samo u svrhe edukacije i ni na koji način ne mogu zameniti posetu odgovaraćeg medicinskog stručnjaka. Uvek se posavetujte sa vašim lekarom ili farmaceutom ako imate bilo kakvih pitanja ili nedoumica.

Podelite

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.