Celer dijeta

0

Celer dijeta – Efikasnost – Gubljenje kilograma – Plan ishrane

Celer je povrće koje ima brojna pozitivna svojstva i veoma nizak nivo kalorija, te ne čudi što je celer dijeta veoma popularna u poslednje vreme. 100 grama celera sadrži samo 14 kalorija, ali sadrži i 1.8 grama dijetnih vlakana, 0.33 mg gvožđa, 8.2 mg vitamina C, 36 mg kalcijuma i ne sadrži uopšte masti.

Celer sadrži i veliki broj antioksidanasa, poput p-kumarinske kiseline, ferulična kiselina, luteolin, apigenin, kafeinska kiselina, tanine, saponine, i dr.

Pozitivni efekti celera

Zbog visikog sadržaja antioksidanasa smatra se da celer smanjuje upalne procese u organizmu i da može da pomogne u lečenju različitih inflamatornih bolesti (npr. Alergijska astma i artritis). Visok nivo antioksidanasa može da potpomogne borbi protiv različitih vrsta karcinoma i da prevenira nastanak istih. Ispitivanja su pokazala da primena soka celera može da poboljša stanje pacijenata koji su na terapiji doksorubicin lekom (lek koji se koristi za lečenje karcinoma).

S obzirom da antioksidativna svojstva pomažu i sprečavanje arteroskleroze, celer se preporučuje kod osoba koje imaju visok nivo holesterola ili triglicerida.

Luteolin – antioksidans sadržan u celeru, je ispitivan kao potencijalni lek u lečenju hipertenzije, i dosadašnja istraživanja pokazuju da luteolin može da smanji krvni pritisak i poboljša očuvanje zdravlja srca.

Celer supa – Recept

Jedno od veoma ukusnih i zdravih jela je celer supa, za koju je potrebno 300 grama celera, 300 grama kupusa, dva šargarepe, crni luk, peršun i beli luk, kao i maslinovo ulje. Crni i beli luk treba pržiti kratko na maslinovom ulju, dok u šerpi dodate iseckan kupus, celer i šargarepu. Dolijte vodom do vrha šerpe (da se prekirje svo povrće) i kuvajte dok povrće ne omekne.

Ukoliko želite, možete dodati i čašu paradajz soka koja će poboljšati ukus a i nutritivnu vrednost ove supe.

Celer supa je verovatno jedno od glavnih jela tokom celer dijete, čiji plan ishrane možete videti ispod.

Celer dijeta – Plan ishrane

Dan Prvi

Doručak: 3 tvrdo kuvana jaja (150 kalorija)

Ručak: 300 grama celer supe (100 kalorija)

Užina: banana (90 kalorija)

Večera: 200 grama celer supe (70 kalorija)

Ukupno kalorija za dan prvi: 410 kalorija

Dan Drugi

Doručak: 100 grama jaja na oko (110 kalorija) i čaša svežeg soka od celera (40 kalorija)

Užina: 100 grama ananasa (60 kalorija)

Ručak: 200 grama dinstane teletine (250 kalorija) i čaša svežeg soka od celera (40 kalorija)

Večera: 200 grama celer supe (70 kalorija)

Ukupno kalorija za dan drugi: 570

Dan Treći

Doručak: 150 grama sufle od spanaća (200 kalorija)

Užina: jabuka (50 kalorija)

Ručak: 200 grama celer supa sa graškom (umesto kupusa) – 150 kalorija

Večera: 200 grama pržene piletine sa krompirima (310 kalorija)

Ukupno kalorija za dan treći: 710 kalorija

Dan Četvrti

Doručak: jedna ili dve čaše svežeg soka od celera (80 kalorija)

Užina: banana (90 kalorija)

Ručak: 100 grama kuvanog lososa (190 kalorija) i čaša soka od celera (40 kalorija)

Večera: 100 grama kuvanog lososa (190 kalorija)

Ukupno kalorija za dan četvrti: 590 kalorija

Možete da ponovite sve ovo u narednih 4 dana, tako da dijeta ukupno traje 8 dana. Za ovih 8 dana predviđa se gubitak od 3-4 kilograma kod žena, odnosno 4-6 kilograma kod muškaraca.

Mere opreza

Celer sadrži supstancu koja se zove psoralen, koja povećava osetvljivost kože na sunčeve zrake, te osobe koje jedu puno celera mogu da imaju dermatitis i oštećenje kože uzrokovano sunčevim zracima. Iz ovog razloga se ne preporučuje preterano izlaganje suncu, osobama koje su na celer dijeti.

Celer se ne preporučuje u velimim dozama ni osobama koje planiraju trudnoću, jer apigenin može da utiče na fertilitet.

Ne smete da budete fizički aktivni dok ste na ovoj dijeti, jer zbog nedostatka kalorija vaše telo ne može izdržati ozbiljnu fizičku aktivnost.

Celer dijeta se ne sme primenjivati kod trudnica, majka koje doje kao i kod dece u razvoju. Nije preporučljiva ni kod dijabetičara kao ni kod drugih osoba koje imaju hronične bolesti ili metaboličke poremećaje.

Nikada nemojte da započinjete dijetu ili naglu promenu režima ishrane bez prethodne konsultacije sa vašim lekarom ili nutricionistom.

Reference

  1. Kooti W, Daraei N. A Review of the Antioxidant Activity of Celery (Apium graveolensL). J Evid Based Complementary Altern. Med. 2017. 22(4): 1029-34.
  2. Kolarovic J, Popovic M, Mikov M, et all. Protective Effects of Celery Juice in Treatments with Doxorubicin. Molecules. 2009. 14(4): 1627-38.

Informacije na ovom sajtu su namenjene samo u svrhe edukacije i ni na koji način ne mogu zameniti posetu odgovaraćeg medicinskog stručnjaka. Uvek se posavetujte sa vašim lekarom ili farmaceutom ako imate bilo kakvih pitanja ili nedoumica.

Podelite

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.