Jogurt dijeta

0

Jogurt dijeta – Efikasnost – Gubljenje kilograma – Plan ishrane

Jogurt je jedna od najčešće korišćenih namirnica širom sveta. Veliki broj ljudi voli da jede jogurt uz brojne obroke, bilo da su to peciva ili neki drugi obroci. Jogurt je umereno kalorična hrana i 100 grama jogurta ima oko 100 kalorija. Međutim, jogurt je i hranljiv te u 100 grama jogurta ima 5 grama proteina, 2 grama masti i 14 grama ugljenih hidrata. S obzirom na jako dobru nutritivnu vrednost, ne čudi što je jogurt dijeta jedna od najčešće primenjivanih na Balkanu i u svetu.

Jogurt sadrži i velike količine kalcijuma (152 mg) i vitamina D (40 IU). U jogurtu se nalazi u 15 mg holesterola.

Jogurt dijeta – efikasnost

Neka istraživanja pokazuju da unošenje jogurta zajedno sa smanjenim unosom kalorija, doprinosi značajnom gubitku sala sa stomaka. Prema dr Michael Zemel salo oko stomaka se formira zbog hormona kortizola. Naime ovaj hormon daje instrukcije našem telu da akumulira salo oko našeg stomaka. Jogurt, zbog visokog sadržaja kalcijuma, dovodi do smanjenja lučenja kortizola i samim tim do smanjenja sala oko stomaka. U ustoj studiji je pokazano da kalcijum iz mlečnih proizvoda ima ubedljivo najjači efekat na utilizaciju lipida i smanjenje sinteze lipida.

U studiji gde su gojazni ljudi koristili dijetu sa -500 kalorija dnevno podeljeni u dve grupe – jedna grupa je uzimala suplemente kalcijuma (400 mg) ili jogurt tokom 3 meseca, primećen je značajan gubitak telesne mase kao i gubitak sala za 31% kod gojaznih ljudi koji su uzimali jogurt.

Dakle, naučna istraživanja dokazuju da je jogurt dijeta više nego efikasna, naročito kod ljudi koji žele da smanje salo oko stomaka.

Zdravstveni benefiti jogurta

Većina jogurta sadrži probiotike, odnosno „dobre bakterije“ koje normalizuju crevnu floru čoveka, što poboljšava varenje ali i uništava štetne mikroorganizme koji mogu da naštete vašem telu. Istraživanja pokazuju i da probiotska svojstva jogurta poboljšavaju i imuni sistem čoveka.

Osim gore navedenih sastojaka, jogurt ima i više vitamina i minerala, kao što su: vitamin B grupe, fosfor, kalijum, i cink. Jedna čaša jogurta od 200 ml sadrži više od 60% dnevnih potreba za vitaminom B12.

Nažalost, jogurt sadrži i holesterol te se ne preporučuje osobama koje imaju hiperholesterolemiju ili hipertrigliciridemiju.

Zbog pogodnog sadržaja kalcijuma, magnezijuma i fosfora, jogurt ima pozitivno dejstvo i na srca kao i na krvni pritisak.

Jogurt dijeta – Plan ishrane

Ukoliko želite da brzo i lako izgubite kilograme, ova dijeta nije za vas. Ali ukoliko želite da postepeno smršate i da smanjite višak sala oko stomaka za trećinu, onda ste na pravom mestu.

Svrha jogurt dijete nije intenzivno i bro gubljenje kilograma, već je fokus na smanjenje masnih obloga oko stomaka.

Dan Prvi

Doručak: 150 grama jogurta (150 kalorija) i dve jabuke (100 kalorija)

Ručak: 50 grama raženog hleba (130 kalorija), 100 grama salate od krastavca i crvene paprike (50 kalorija) i jedna banana (100 kalorija)

Večera: 100 grama kuvanog krompira (75 kalorija), 150 grama kuvanog lososa (300 kalorija) i 150 grama jogurta (150 kalorija)

Ukupno kalorija za dan prvi: 1150 kalorija

Dan Drugi

Doručak: 200 grama višnji (120 kalorija) i 150 grama jogurta (150 kalorija)

Ručak: 200 grama pečene ćuretine (160 kalorija) i 200 grama šargarepe (80 kalorija)

Večera: 200 grama pirinča (280 kalorija) i 150 grama jogurta (150 kalorija)

Ukupno kalorija za dan drugi: 1040 kalorija

Dan Treći

Doručak: 200 grama ananasa (120 kalorija) i 150 grama jogurta sa višnjama (200 kalorija)

Ručak: 150 grama dimljene pastrmke (370 kalorija) i 100 grama jogurta (100 kalorija)

Večera: banana (100 kalorija) i 100 grama jogurta (100 kalorija)

Ukupno kalorija za dan treći: 990 kalorija

Dan Četvrti

Doručak: 150 grama belanca (75 kalorija) i 200 grama jogurta (200 kalorija)

Ručak: 200 grama dinstanog brokolija (70 kalorija) i 200 grama pržene piletine (340 kalorija)

Večera: 3 kruške (100 kalorija)

Ukupno kalorija za dan četvrti: 800 kalorija

Dan Peti

Doručak: 200 grama jogurta (200 kalorija) i 50 grama ovsene kaše (200 kalorija)

Ručak: 100 grama braon pirinča (150 kalorija) i 150 grama piletine (150 kalorija)

Večera: 150 grama jogurta (150 kalorija) i jedna jabuka (50 kalorija)

Ukupno kalorija za dan peti: 900 kalorija

U proseku, odrasloj osobi treba oko 2000-2500 kalorija za dnevne potrebe, te se za ovih pet dana može izgubiti i do 1 kg telesne mase. Ovakvom ishranom tokom 12 nedelja, očekuje se gubitak i do 20 kg telesne mase i smanjenje sala oko struka za 30 posto.

Naravno, smanjenje telesne mase za 20 kg je veoma ekstremno i neophodno je da se posavetujete sa vašim lekarom ili nutricionistom pre nego što krenete sa bilo kakvom dijetom.

Mere opreza

Iako je jogurt veoma zdrava osoba, ne preporučuje se osobama koje imaju povišen holesterol ili trigliceride, jer može da dodatno povisi nivo masti u organizmu.

Neki mlečni proizvodi, uključujući i jogurt, mogu da smanje dejstvo nekih lekova, kao što su tetraciklini (antibiotici koji se koriste u lečenju velikog broj infekcija). Ukoliko uzimate neke druge lekove, proverite sa vašim lekarom da li povećano konzumiranje jogurta može da utiče na dejstvo vašeg leka.

Kao i kod svih ostalih dijeta, ni ova dijeta se ne preporučuje trudnicama, dojiljama, decama u razvoju i hroničnim bolesnicima. Čak iako ste potpuno zdravi uvek je neophodno konsultovati nutricionistu pre nego što promenite dijetetski režim.

Literatura

  1. Zemel MB, Richards J, Mathis S, et all. Dairy augmentation of total and central fat loss in obese subjects. Int J Obes. 2005. 29(4): 391-7.
  2. Zemel MB, Donnelly JE, Smith BK, et all. Effects of diary intake on weight maintenance. Nutr Metab. 2008. 5:28.

Informacije na ovom sajtu su namenjene samo u svrhe edukacije i ni na koji način ne mogu zameniti posetu odgovaraćeg medicinskog stručnjaka. Uvek se posavetujte sa vašim lekarom ili farmaceutom ako imate bilo kakvih pitanja ili nedoumica.

Podelite

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.