Kanadska dijeta

0

Kanadska dijeta – Efikasnost – Gubljenje kilograma – Plan ishrane

Kanadska dijeta spada u grupu rigoroznijih dijeta i koristeći ovu dijetau možete da smršate i do 4-5 kilograma za samo nedelju dana. Odmah na početku, moramo da napomenemo da ovako brzo mršavljenje može da ugrozi vaše zdravlje i da zdravstveni stručnjaci uvek preporučuju postepeno mršavljenje, radije nego ovako ekstremne dijete.

Nemojte da koristiti ovu dijetu bez prethodne konsultacije sa lekarom ili nutricionistom!

Kanadska dijeta se zasniva na supama od povrća, koje su uglavnom niskokalorične i koje dovode do zasićenosti.

Kanadska dijeta – Pravila

Najvažnije pravilo kod ove dijete je bilo kakvo unošenje hrane i tečnosti nakon 5PM, osim vode. Takođe, uprkos veoma malom kaloirjskom unosu, ova dijeta zahteva i određenu fizičku aktivnost. Neke osobe jako teško podnose fizičku aktivnost ako nisu imale odgovarajuće obroke, te mogu da kolabiraju, naročito ako se izlažu malo jačoj fizičkoj aktivnosti.

S obzirom da Kanadskom dijetom ne možete da zadovoljite potrebe za vitaminima i mineralima, preporučuje se i privremeno uzimanje suplemenata (poput kompleksa vitamina B, gvožđa, magnezijuma, kalcijuma i vitamina D). Nedostatak je što ovi suplementi (naročito vitamin B kompleksi) mogu da pojačaju ovaj apetit, otežavajući tako podnošenje ove dijete. Navedeni suplementi mogu da interaguju sa nekim drugim lekovima, te još jednom napominjemo da ovu dijetu ne trebate da primenjujete bez prethonog savetovanja sa lekarom.

Ono što se nama sviđa kod ove dijete je što je veći deo obroka – kuvan. Svi mi znamo da je kuvana hrana znatno zdravija (a i često manje kalorična) od pržene ili pečene hrane. Dozvoljeno je praviti i čorbe or više povrća, što može da poboljša nutritivnu vrednost. Ono što će vam nedostajati dok ste na ovoj dijeti, jesu proteini kojih ima veoma malo u povrću. Povrće je uglavnom bogato ugljenim hidratima (ne šećerima) i to onim zdravim, kompleksnim ugljenim hidratima kao i dijetnim vlaknima koji imaju benefit po vaše zdravlje. Ovom dijetom nećete unositi dovoljno masti, te se preporučuje dodavanje maslinovog ulja u malim količinama u svaki tanjir supe koji jedete.

Kanadska dijeta – Plan ishrane

Tokom Kanadske dijete, dozvoljeno je imati sva tri obroka, i možete imati užine (uglavnom voće) između obroka i nije vam dozvoljeno da jedete nakon 5PM.

Dan Prvi

Doručak (9AM): 200 grama supa od spanaća (60 kalorija)

Užina (12PM): dve jabuke srednje veličine (90 kalorija)

Ručak (2PM): 200 grama supa od spanaća (60 kalorija)

Užina (3PM): 1 kivi (60 kalorija)

Večera (5PM): 200 grama supe od pečuraka (40 kalorija)

Ukupno kalorija za dan prvi: 310 kalorija

Dan Drugi

Doručak: 200 grama supa od paradajza (120 kalorija)

Užina: 100 grama ananasa (60 kalorija)

Ručak: 200 grama supa od paradajza (120 kalorija)

Užina: 100 grama kruške (60 kalorija)

Večera: 200 grama supa od spanaća (60 kalorija)

Ukupno kalorija za dan drugi: 420 kalorija

Dan Treći

Doručak: 200 grama supa od sira i krompira (150 kalorija)

Užina: jedna jabuka (45 kalorija)

Ručak: 200 grama supa od sira i krompira (150 kalorija)

Užina: jedna jabuka (45 kalorija)

Večera: 200 grama supa od paradjaza (120 kalorija)

Ukupno kalorija za dan treći: 490 kalorija

Dan Četvrti

Doručak: 200 grama pačja supa/čorba (150 kalorija)

Užina: 100 grama breskve (70 kalorija)

Ručak: 200 grama pačje supe/čorbe (150 kalorija)

Večera: 200 grama supe od sira i krompira (150 kalorija)

Ukupno kalorija za dan četvrti: 520

Dan Peti

Doručak: 200 grama riblje čorbe (140 kalorija)

Užina: 200 grama mandarina (100 kalorija)

Ručak: 200 grama riblje čorbe (140 kalorija)

Užina: 200 grama mandarina (100 kalorija)

Večera: 200 grama pačje sube (150 kalorija)

Ukupno kalorija za dan peti: 630 kalorija

Možete da ponovite ovaj ciklus još jednom, nakon čega biste trebali da imate adekvatan kalorijski unos. Procene su da ovakvim načinom ishrane možete da izgubite i 3-4 kilograma za nedelju dana. Zaista ekstremna dijeta. Mi nismo navodili fizičku aktivnost, jer smatramo da bi bilo previše ekstremno vežbati dok ste na ovakvom načinu ishrane, ali ako možete da ubacite lagane, duge šetnje, onda verujemo da ćete smršati još i brže.

U svakom slučaju, mršavljenje ne treba da vam bude prioritet – prioritet vam treba biti zdrava ishrana, što ova dijeta nije.

Mere opreza

Ova dijeta se nikako ne sme koristiti kod trudnica i dojilja, jer je nutritivno daleko ispod potreba koje imaju trudnice i odojčad.

Osobe koje imaju hronične bolesti nikako ne bi smeli da koriste ovu dijetu, osim ako lekar nije to savetovao.

Sportisti bi trebalo da unose odgovarajuće količine proteina, što ova dijeta ne nudi, te se ne preporučuje za sportiste.

Imajte na umu da naglo mršavljenje može ponekad i ozbiljno da ugrozi vaše zdravlje i nije preporučljivo. Osobe koje ovako naglo smršaju često imaju probleme sa žučnom kesom i neretke su situacije kada je došlo čak i do komplikacija koje su morale biti rešavane hirurškim putem, sve zbog ovakvih dijeta.

Jedina prednost ove dijete je što će vas supe verovatno držati sitim, te ćete moći da izdržite ovaj režim. Naravno, nije vam dozvoljeno da jedete peciva, testa i slatkiše dok ste na ovoj dijeti.

Informacije na ovom sajtu su namenjene samo u svrhe edukacije i ni na koji način ne mogu zameniti posetu odgovaraćeg medicinskog stručnjaka. Uvek se posavetujte sa vašim lekarom ili farmaceutom ako imate bilo kakvih pitanja ili nedoumica.

Podelite

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.