Kokice dijeta

0

Kokice dijeta – Efikasnost – Gubljenje kilograma – Plan ishrane

Kokice spadaju u umereno-kaloričnu hranu, jer prema Odeljenju za Agrikulturu Amerike, 100 grama ove hrane sadrži samo 387 kalorija, ako se sprema samo na vrućem vazduhu i bez dodataka. Kokice dijeta popularna je među ljudima koji vole da jedu grickalice, a žele da smanje telesnu masu.

Postoje velike varijacije u nivou kalorija i nutrijenata ako se kokicama dodaju prelivi, maslac ili so – što više dodataka to će kokice biti kaloričnije i manje zdrave odnosno čak i štetne po vaše zdravlje.

Poređenja radi, napravili smo tabelu koja pokazuje odnos kalorija i nutrijenata između kokica pripremljenih na vrućem vazduhu bez dodataka, i kokica pripremljenih sa dodatkom maslaca i soli:

  Kokice bez dodataka Kokice sa maslacem i soli
Kalorije 387 kcal 535
Proteini 13.0 g 8.4 g
Masti 4.5 g 30.2 g
Vlakna 14.5 g 10.0 g
Gvožđe 3.2 mg 2.0 mg
Cink 3.0 mg 2.3 mg
Magnezijum 144 mg 110 mg

Napomena: podaci preuzeti sa sajta Odeljenja za Agrikulturu Amerike

Više je nego jasno da se dodavanjem maslaca i soli (ili drugih preliva) značajno povećava nivo nezdravih masti, a smanjuje nivo zdravih nutrijenata (poput proteina, vlakna, gvožđe, itd.).

Istraživanja pokazuju da kokice imaju više antioksidanasa (polifenola) koji mogu da smanje nivo holesterola u krvi, poboljšaju metabolizam glukoze, smanjuju krvni pritisak i smanjuju rizik od arteroskleroze. Takođe, istraživanja pokazuju da kokice izazivaju veći osećaj sitosti od npr. čipsa, te osobe koje jedu kokice imaju manji osećaj gladi od onih koji jedu čips.

Najbolji način za pripremu kokica

Najbolji način za pripremu kokica je na vrućem vazduhu, bez ulja i soli. Većina ljudi dodaje ulje jer je ukus malo bolji kada se kokice spremaju na ovaj način. Najbolje je uzeti običan lonac sa poklopcem, ugrejati ga i dodati malo vode kada se lonac ugrejao. Onda ubacite zrna kukuruza i poklopite. Kada krene pucketanje, sačekajte par sekundi i imaćete spremne kokice.

U pripremanju kokica, važno je odabrati i dobar kukuruz. Izbegavajte one vakuumirane koji se najčešće nalaze u marketima i probajte da kukuruz kokičar nabavite od nekog farmera sa sela.

Kokice dijeta – pravila

Postoje određena pravila kojih se morate pridržavati, kako bi dijeta bila uspešna. Pre svega, ono što važi za svaku drugu dijetu, izbegavajte slatkiše, grickalice, sokove i brzu hranu. Zatim, ono što smo već naglasili, nemojte pripremati kokice sa uljem i solju.

Dok ste na ovoj dijeti, trebate izbegavati i pirinač, krompir, hleb, peciva i testenine i trudite se da vam se obroci sastoje uglavnom od proteina (piletina, ćuretina, nemasne ribe, itd.).

Iako su orašasti plodovi veoma zdravi (lešnik, badem, orah, itd.) oni su i veoma kalorični te ih treba izbegavati dok ste na ovoj dijeti.

Kokice dijeta – plan ishrane

Kokice dijeta traje samo 7 dana, i zaista je ne bi trebalo koristiti duže od toga, jer može imati posledice po vaše zdravlje. Doručak i večera su uvek isti, 100 grama kokica i jedna čaša jogurta (doručak i večera ukupno imaju 900 kalorija). Za ručak ćete uglavnom obedovati meso. Evo i plana ishrane za svih sedam dana.

Dan Prvi

Ručak: 150 grama pečene piletine (170 kalorija) i 150 grama kuvanog brokolija (50 kalorija)

Užina: jedna jabuka između doručka i ručka i jedna jabuka između ručka i večere (100 kalorija)

Ukupno kalorija za dan prvi: 1220 kalorija

Dan Drugi

Ručak: 150 grama pečene ćurećih grudi (200 kalorija) i 200 grama krastavac salate (50 kalorija)

Užina: 100 grama nara između doručka i ručka (80 kalorija)

Ukupno kalorija za dan drugi: 1230 kalorija

Dan Treći

Ručak: 100 grama dimljene pastrmke (250 kalorija) i 200 grama kupus salate (50 kalorija)

Užina: jedna pomorandža između doručka i ručka i jedna pomorandža između ručka i večere (100 kalorija)

Ukupno kalorija za dan treći: 1300 kalorija

Dan Četvrti

Ručak: 200 grama dimljenog lososa (240 kalorija) i 200 grama zelene salate (60 kalorija)

Užina: jedan mango između doručka i ručka i jedan mango između ručka i večera (100 kalorija)

Ukupno kalorija za dan četvrti: 1300 kalorija

Dan Peti

Ručak: 200 grama kuvane teletine sa kupusom (300 kalorija)

Užina: jedna jabuka između doručka i ručka i jedna jabuka između ručka i večere (100 kalorija)

Ukupno kalorija za dan peti: 1300 kalorija

Šesti i sedmi dan trebaju da budu isti kao dan prvi i dan drugi.

Za 7 dana na ovoj dijeti se predviđa gubitak od 1-2 kg. Ne preporučuje se fizička aktivnost dok ste na ovoj dijeti.

Mere opreza

Trudnice, deca u razvoju, i hronične bolesnici ne smeju da koriste ovu dijetu. Čak iako ste potpuno zdravi ne primenjujte ovu dijetu bez savetovanja sa lekarom i nutricionistom.

Na kraju, moramo da napomenemo da veliki broj nutricionista ne preporučuje ovu dijetu.

Literatura

  1. Coco MG, Vinson JA. Analysis of Popcorn (Zea Mays L. var. Everta) for Antioxidant Capacity and Total Phenolic Content. Antioxidants. 2019. 8(1): 22.

Informacije na ovom sajtu su namenjene samo u svrhe edukacije i ni na koji način ne mogu zameniti posetu odgovaraćeg medicinskog stručnjaka. Uvek se posavetujte sa vašim lekarom ili farmaceutom ako imate bilo kakvih pitanja ili nedoumica.

Podelite

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.