Lubenica dijeta

0

Lubenica dijeta – Efikasnost – Gubljenje kilograma – Plan ishrane

Lubenica je jedno od najpopularnijih voća tokom letnjih meseci, ponajviše zbog prijatnog i osvežavajućeg ukusa. Lubenica je poznata po visikom sadržaju vode (100 grama lubenice sadrži čak 91.45 grama vode). Međutim, lubenica sadrži i 7.5 grama složenih (zdravih) ugljenih hidrata, veoma malo proteina (0.6 grama) i još manje masti (0.15 grama). Zbog takvog sastava, ne čudi što 100 grama lubenice ima samo 30 kalorija, što je zaista malo. Lubenica dijeta se uglavnom drži tokom letnjih meseci i pokazala se veoma efikasna.

Lubenica ima i odličan sastav vitamina i minerala, pa tako u lubenici možete naći kalcijum, gvožđe, kalijum, fosfor, magnezijum, vitamin C, vitamin B1, B2, B5, B6, B9  i B12.Osim toga, sadrži i značajne količine vitamina A, E, D i K. Sadrži i odličan sasav mikroelemenata, kao što su mangan, selen, fluor i bakar.

U studiji koja je isptiviala efekat uzimanja lubenice na telesnu težinu, krvni pritisak, nivo glukoze i funkciju jetre, dokazano je da lubenica ima pozitivne efekte na nivo glukoze i HbA1c, kao i na nivoe lipida i triglicerida u krvi. Jedan od glavnih aktivnih sastojaka lubenie, L-citrulin se u organizmu pretvara u azotni oksid, što dovodi do do relaksiranja mišića krvnih sudova i do hipotenzivnog efekta (snižavanja krvnog pritiska).

Lubenica ima i odličan sadržaj antioksidanasa, te može da spreči/uspori arterosklerozu i zakrčenje krvnih sudova, ali i da smanji rizik od razvoja određenih tipova karcinoma.

Generalno, lubenica je jedna od najzdravijih voća i treba se konzumirati što više, naročito u letnjim mesecima, kada je sveža i ukusna.

Lubenica Dijeta – Plan ishrane

Pretpostavljate da je glavni sastojak ove dijete i ovog plana, upravo lubenica. Potrudili smo se da sastavimo odgovarajući plan dijete kako biste brzo i adekvatno mogli da izgubite neželjene kilograme.

Dan Prvi

Doručak: 200 grama lubenice (60 kalorija), i šolja kafa (ne više od jedne kašičice šećera) što je oko 50 kalorija.

Ručak: 100 grama kuvane teletine (340 kalorija) i 100 grama braon pirinča (170 kalorija) i 150 krama krastavac salate (50 kalorija)

Večera: 3 jabuke (50 kalorija)

Ukupno kalorija za dan prvi: 730

Dan Drugi

Doručak: sendvič sa prženim jajima 100 grama (240 kalorija) i 300 grama lubenice (90 kalorija).

Ručak: oslić, pečen, bez dodataka određenih masti, 100 grama (142 kalorija) i 200 grama lubenice (60 kalorija)

Večera: 100 grama kuvanog pirinča (130 kalorija) i 100 grama pilećih grudi (165 kalorija)

Ukupno kalorija za dan drugi: 820 kalorija

Dan Treći

Doručak: 500 grama lubenice (150 kalorija)

Ručak: 100 grama kuvanog lososa (190 kalorija), i 200 grama ananasa (120 kalorija)

Večera: Spageti, 100 grama (170 kalorija), i 200 grama kuvanog brokolija (50 kalorija)

Ukupno kalorija za dan treći: 710 kalorija

Dan Četvrti

Doručak: 300 grama lubenice (90 kalorija)

Ručak: supa od brokolija i sira, 200 grama (180 kalorija), i jedna kriška hleba od heljde (180 kalorija)

Večera: 200 grama nudli od tikvica (50 kalorija), i 100 grama palačinki od krompira (190 kalorija)

Ukupno kalorija za dan četvrti: 790 kalorija

Dan Peti

Doručak: neograničena količina lubenice (no ne više od 500 grama), što je oko 150 kalorija

Ručak: 100 grama teletine, kuvane i sa slaninom (400 kalorija) i 200 grama lubenice (60 kalorija)

Večera: 300 grama lubenice ili 150 grama ananasa (100 kalorija)

Ukuno kalorija za dan peti: 760 kalorija

S obzirom da većina odraslih osoba ima potreba za unošenjem barem 200 kalorija tokom dana, primenom ove dijete smanjićete kalorični unos za više od 50% što je poprilično ekstremno i može dovesti do brzog gubitka kilograma. Međutim, svetska zdravstvena organizacija ne preporučuje naglo mršavljanje, i prema njihovim preporukama idealno mršavljanje je kada se telesna težina redukuje 10% u narednih 6 meseci. Npr. ako imate 85 kg, vi biste trebali da smršate ne više od 10% (što bi u ovom slučaju bilo 8.5kg) u narednih 6 meseci, odnosno ne više od 1.5 kilograma mesečno.

Prosečna žena i muškarac bi primenom gore navedenog plana mogli da izgube oko 2-3 kg za 10 dana, što prekoračuje preporuke Svetske Zdravstvene Organizacije.

S toga se preporučuje da gore navedeni plan primenjujete 5 dana ili 10 dana, nakon čega je obavezno vraćanje u normalu – odnosno primena ishrane koje će zadovoljiti vaš kalorijski balans.

Mere opreza

Kao i kod svih ostalih dijeta, tako i kod ove, ne preporučuje se njena primena kod trudnica kao i kod deca u razvoju. Trudnice i deca u razvoju imaju povišene potrebe za nutrijentima i ova dijeta ne može zadovoljiti njihove potrebe.

S obzirom da lubenica može da utiče na glikemjski indeks, neophodan je oprez kod dijabetičara. Zbog visikog sadržaja vode, ne bi se trebala primenjivati kod osoba koji imaju anuriju (nesposbnost mokrenja ili mokrenje količina manjih od 400 ml urina dnevno).

Molimo vas da se posavetujete sa lekarom ili nutricionostim pre nego što krenete da primenjujete ovu dijetu.

Literatura

  1. Lum T, Connolly M, Marx A, et all. Effects of Fresh Watermelon Consumption on the Acute Satiety Response and Cardiometabolic Risk Factors in Overweight and Obese Adults. Nutrients. 2019. 11(3). 595

Informacije na ovom sajtu su namenjene samo u svrhe edukacije i ni na koji način ne mogu zameniti posetu odgovaraćeg medicinskog stručnjaka. Uvek se posavetujte sa vašim lekarom ili farmaceutom ako imate bilo kakvih pitanja ili nedoumica.

Podelite

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.